| Forfatter |
Emne  |
|
|
IICBII
Denmark
posteringer 8 |
Skrevet - 22 juli 2010 : 09:25:35
|
En lille beretning fra det virkelige liv.
Dagen kom hvor to nye elever fik deres sportsdykker eksamener overstået. Stort tillykke herfra! Godt gået..
Nogle af klubbens dykkere ville naturligvis fejre dette, ved at tage et dyk sammen med det nye kuld.
Bilerne blev pakket og turen gik imod det lokale husrev, Lynetten. Der var først lidt uenighed hvor vi skulle gå i vandet henne, men efter beslutningsprocessen var overstået fik vi alle gearet op.
Vi var 6 dykkere, så vi blev opdelt 3 og 3.
1. hold gik i vandet og 2. holdet, hvor undertegnede ledede dykket, gik i vandet få minutter efter. Darth Vader blev tændt, og brændte alt levende på hans vej.
Kursen blev sat til 80 og af sted det gik. Efter 18 minutter vendte vi om og svømmede tilbage til udgangspunktet. Ved opstigningen blev det rigtigt spændende. Mit lyssværd ramte noget som lignede det forreste af et projektil fra en M109 Haubits. Jeg tog forsigtigt projektilet op men Ulle gjorde tegn at jeg skulle lægge den forsigtigt ned igen. Måske havde han været i militæret og vidste mere om krudt og fyrværkeri end jeg, så det gjorde jeg naturligvis. (Herunder et billede af M109'eren)

På land blev der talt omkring fundet og jeg besluttede at kontakte Politiet for at berette omkring mit fund. De var gode til at lægge ansvaret over på andre afdelinger, så jeg blev bedt om at ringe igen i morgen til havne Politiet.
Grisling foreslog da følgende omkring kl. 22:00 nede i klubben: Vi tager et natdyk og kigger på den igen.
Som forslået så gjort. Ud på Lynetten igen og i vandet. Jeg vidste hvor den lå så den var fundet hurtigt. Grisling er en gammel militær-komando-B.S look-a-like, så korporalen kiggede på sagerne. Han vinkede mig hen og viste mig følgende indskrift på slagstiften: ”Kenneth William Esrum”. Over navnet stod der yderligere: ” Amsterdam creatorium” og en dato med årstal. Jeg havde fundet en urne.
Vi besluttede at lade Kenneth ligge og gemme ham godt af vejen. Det har formegentligt været hans ønske at blive blandt fiskene, så vi lagde ham godt til rette, gav ham en sidste respektfuld hilsen – og søgte mod overfladen igen.
Da vi kom op var Grislings første kommentar: ”Det var den bedste begravelse jeg har været med til, nogensinde.” Jeg gav ham ret, og med ro i sindet drog vi atter hver til sit for at se dyner.
Et fantastisk første dyk, og et spændende 2. dyk på en ganske normal onsdag. Du skulle prøve de der onsdags-dyk, der sker nogen gange meget som man ikke havde regnet med.
Bare en lille beretning fra livets gang.
Hvil i fred, Kenneth.
CB
_____________________________________________________________________________________________________
- Dive harder - Die happier |
|
|
grisling
Denmark
posteringer 306 |
Skrevet - 22 juli 2010 : 10:05:49
|
Det var godt nok sjovt, jeg var helt sikker på at det var toppen fra en 109'er. Tænk først at blive sendt til havs, næsten drive i land for derefter at blive dykke ud på bunden af to tilfældige dykkere, sikke en begravelse...
Jo, Onsdagsdyk er spændende...
Vi ses på onsdag G |
 |
|
| |
Emne  |
|
|
|