30
september 2010 1
oktober 2010 2
oktober 2010 3
oktober 2010
Dykkertur til Norge
Så er der dykkertur til Norge. Turen går til Kristiansand, hvor dykkercentret One Ocean ligger. Dette center bliver vores base i 3½ dag fra 30. september – 3. oktober 2010.
Turen starter tidligt torsdag morgen med afgang fra København kl. 5.30, da vi skal med færgen fra Hirtshals til Kristiansand ved middagstid. Vi er tilbage i København ved midnatstid, søndag Efter indlogering på pladsen torsdag eftermiddag starter vi med et udtjekningsdyk i nærheden af centret, så vi er klar til fredagens dykning.
Dykningen forgår fredag og lørdag med centrets båd. Skipper bestemmer, hvor vejr og vind er bedst, og finder de gode steder til os.
Der udføres 2 dyk om fredagen og 2 dyk om lørdagen. Lørdag er dykkene ofte på det kendte vrag Seattle, som ligger fra 22 meter til 62 meter. Vraget ligger sådan, at man sagtens kan dykke det uden at skulle over 25 meter - dog kræver det god opdriftskontrol, da der som nævnt er langt til bunden.
Søndag er der tid til et enkelt stranddyk. Det er ofte på en bombe flyver, som ligger i 4 dele på ca. 25-30 meter.
Efter søndagens dyk er det tilbage til campingpladsen og pakke, da vi skal være ude af hytten kl. 12.00. Herefter er der ca. 4 timer til vi tager færgen hjem til Danmark.
Maden indkøber jeg, men madlavningen er fælles. Der vil blive lavet madhold hjemme fra. Indlogeringen bliver i en stor hytte (satser vi på), hvor der er små sovesale/rum med plads til 2 til 4 i hvert rum. Ellers bliver det måske mindre hytter men vi spiser fælles.
Se www.oneocean.no for mere info om stedet og dykkerstederne.
Prisen for turen regner jeg med kan gøres til samme pris som sidste gang hvilket er 2600-2800 kr.
Indeholdt i prisen er:
Færge fra Hirtshals til Kristiansand. Ophold på campingpladsen. 4 båddyk. Fri luft. Alle de stranddyk man har lyst til.
Ikke indeholdt i prisen:
Transport til Hirthals. Mad ombord på færgen. Nitrox og trimix. Sodavand og slik.
Turen er baseret på, at vi skal være 12 deltagere for, at prisen holder. Derfor bliver turen udbudt til ”ikke-goplere” fra den 1. august.
Tilmelding til turen sker ved at sende mig en mail (jesper@goplerne.dk) samt indbetale et depositum på 1500 kr. på konto i EIK Bank (konto nr. 6610 1512402). Restbeløbet (annonceres senere) skal betales senest den 1. september. Tilmeldingen er bindende, og der gives ikke pengene retur ved afbud.
PS: Glæd dig også til det store "tag-selv-bord" på færgen. Jeg fik mit mål opfyldt sidst, ved først at rejse mig når kvalmen efter alt for meget madindtagelse indtraf! Det var en lykkelig dag..